PTE MIK

Magam sem gondoltam volna, de televíziós műsorkészítő leszek!

By novreczkyflora jan 31, 2023

„A képzés célja televíziós szakemberek képzése, akik a szerkesztői, műsorvezetői, riporteri, publicisztikai, rendezői, operatőri, vágói, gyártásvezetői ismereteik, széles körű műveltségük, fejlett kommunikációs készségeik alapján a mozgóképek kifejező eszközeinek birtokában a műsor- és mozgóképkészítés valamennyi területén kompetensek, felkészültek a legkülönbözőbb televíziós műfajokban műsorok önálló készítésére, továbbá hiteles képernyős személyiségekké válhatnak, és eredményesen működhetnek mind a hazai, mind a nemzetközi média területein.” – írja a felvi.hu oldal a Televíziós műsorkészítő szakról.

Nincs egy éve, amikor édesanyám felvetette bennem a kérdést: mi lenne, ha mégis Pécsen tanulnék tovább? Először szóba sem jöhetett, hiszen mindig is máshová vágytam, messzebbre, külföldre, csak el innen. Ekkor ötlött fel először a Televíziós műsorkészítő szak gondolata, amiről előtte életemben nem hallottam, de szerintem nem voltam egyedül ezzel a ténnyel. Kíváncsi voltam, miről is szólhat, ezért megbeszéltünk egy „betekintést”, ahol megtudtam, miről is szól ez a szak.

Forrás: www.pixabay.com

A kétéves képzés alatt hatalmas szakmai tudásra tehetünk szert, emellett a gyakorlati órákkal sem spórolnak. Fotózás, videókészítés, interjúztatás is terítékre kerül, majd szépen sorban megismerkedünk a gyakorlatok hátterével is; a hangfelvétel, a kép manipulálása, a vágás.
Megtanuljuk a duális médiarendszer kialakulásától kezdve az első színes filmeken át a camera obscura jelenségét is, amiket később bármelyik ehhez kapcsolódó területen hasznosítani tudunk.
A televíziós műsorkészítés nem csak magáról a televíziózásról szól.  Megismerkedhetünk a médiarendszer jogi követelményeivel, a szociológia hatásaival, az emberi viselkedéssel és sok egyéb mással is. Ezek az órák segítenek jobban belelátni a filmezés, a tartalomgyártás világába, mit érdemes kerülni, és mi az, amit mindenképpen muszáj vagy ajánlott követni és használni.
A négy félév alatt az utolsó szemeszterben teljesedik ki a legjobban a hallgató: csak gyakorlati feladatban van részük, egy általuk választott cégnél. Itt, az általuk előtérbe helyezett prioritásokat tudják fejleszteni, hasznosítani.

A szakon belül stábok vannak. Ezekbe szerveződve készítünk különböző aspektusokból felvett tartalmakat, amiket együtt megnézve megbeszélünk, hogy lehetne jobb, mit lehetne másképpen csinálni. Egy stáb négy főből áll, mindenhol van egy operatőr, egy vágó, egy hangmérnök és egy narrátor/rendező.

Forrás: www.pixabay.com

Még csak egy fél éve vagyok a szakon, viszont, ha mondhatok ilyet, megváltoztatta az életemet. Egy csomó elképzelésemet megváltoztatta és cáfolta az előítéletemet egyes tartalomszolgáltató platformok felé, amikről volt egy felállított képem. Beleleshettem a filmezés és a fotográfia kezdetébe, gyakorolhattam a megtanultakat, hogy minél jobb legyek benne. Például kaptunk feladatokat, hogy készítsünk portréfotókat, használjuk a plánokat, csináljunk képregényt, fotósorozatok formájában. Az is nagyon tetszik, hogy igazi kollégaként kezelnek és a szakon oktatók mindent megtesznek azért, hogy kényelmesen érezhessük magunkat, legyünk akár oktatáson, akár gyakorlaton. És hogy megéri- e? Ezt csak akkor tudhatod meg, ha személyesen megtapasztalod. Gyere, jelentkezz a szakra, és legyél részese ennek a világnak!

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük